Dolandırıcılık hikayeleri

Çoğu hikayede dolandırılanlar genellikle (istisnalar hariç) dolandırmaya çalışanlar olur. Bir şeyi emek sarfetmeden kolayca yolla kazanmak isterken dolandırılır genelde insanlar. Bunun en son örneği bildiğiniz gibi çiftlikbank olayı. Herkes oturduğu yerden, kolayca para kazanma sevdasına düşmüş ardından da dolandırılmışlardır.

Bir söz vardır, “bedava peynir, fare kapanında olur” diye. Eski bir tokatçı vardı, adı tokatçı Sülün Osman, bu köprüyü, taksimde geziparkını falan satmıştı. Neyse bir gün yakalanır ve hakim karşısına çıkar. Ben hiç efendi birini dolandırmadım der. Hep beni dolandırmak isteyenleri dolandırdım der.

Haklıdır da…

Reklamlar

Facebook Bilgeleri

Son yıllarda sosyal medyanın da gelişmesiyle birlikte özellikle facebookta bilgece laflar edip arka plan koyup kendince tatmin olan garip bir kesim var. Bunlar saçma sapan bir cümleyi sanki ulvi bir vahiymiş edasıyla yazar, sanki filozofca bir tespit yapmış gibi aforizma havasında ekler sonra da beğenileri saymaya başlar.

Yahu sen daha -de leri -da ları ayıramıyorsun, okuduğun kitap sayısı imlayı batırmandan belli, her yazdığın söz bir öncekilerle tutarsız. Hepsi küçük bir başarısızlık hikayesi farkında değilsin, bu neyin havasıdır. Sanırsın her konuda aşmış. İki sorsan yazdığı şeyi başlıyor çirkefleşmeye bilmeyen de ulvi insan oldu çıktı sanacak. Zeka desen yok, bilgi nanay, sentez yerlerde. Sen kim söz söylemek kim.

Var var, bunlarla ilgili çok hikaye var.

Charlie Chaplin Benzerleri Yarışması

Charlie Chaplin’in gizlice katıldığı Chaplin benzerleri yarışmasında üçüncü olduğunu duymuşsunuzdur. Bu hikayenin gerçek olup olmaması bir köşede dursun, (muhtemelen şehir efsanesi) bu gibi durumlarla gerçek hayatta da karşılaşmak mümkün. İnsan bazen kendisi gibi olamıyor. Bizim kendimizle ilgili üç bakış açımız var. Birincisi olmak istediğimiz kişilik model, ikincisi olduğunu sandığımız kişiliğimiz ve üçüncüsü de gerçekte olduğumuz.

Yorucu tatil

Çoğu insan tatillerde normal iş yaşamından daha çok yorulur. Çünkü tatil anlayışında şartlanmışlık vardır. Benzer şeyler yapılmalıdır. Eğer evin kadınıysanız zaten yandınız demektir. Çoluk çocuğun ekstra eğlencesinin derdi üstünüze daha fazla kalır.

Ya da turla çıktınız bir yere, herkese ayak uydurmak, sabahın köründe kalkmak zorundasınız. Ben gelmiyorum biraz dinleneyim demek yok.

Yıldızlı otelde yemekleri, kahvaltıları, etkinlikleri kaçırmamak için koşturmaca devamlı.

Kısacası tatil anlayışımızda bir sorun var bence. Daha yorucu hale getiriyoruz nedense.

Yirmilik dişler

Yirmilik dişlerin kendisi başlı başına bir başarısızlık hikayesidir. Hiç bir işe yaramadığı gibi derdi tasası, diğer dişlere verdiği zararı hiç bitmez.

Hadi çenemiz uzun olsa anlayacağım. Ya da ne bileyim milyon yıl önceki beslenme alışkanlıklarımız olsa ona da tamam. Artık çeneler küçülmüş, beslenme şeklimiz değişmiş sen hala niye çıkarsın arkadan zorlarsın öne öne…

Soyum Sopum net

PHP programlama dilini öğrendiğimde hemen bununla ilgili bir uygulama yapmak istedim. JQuery ve PHP kullanarak güzel bir soy ağacı sitesi yaptım. Ağaç dalları gibi bölümlerde tıklayıp işte kendinizi, babanızı, dedenizi, kardeşlerinizi, çocuklarınızı falan girebiliyordunuz. (Heritage gibi bir site işte)

Epey de güzel oldu. Kendi soy ağacımı ekledim. Googledan da çıkmaya başladı insanlar kendilerini eklemeye, dedelerini aramaya falan da başladılar.

Gelin görün ki sitenin adresi soyumsopum.net biraz küfreder gibi olduğundan zamanla siteyi kapatma kararlı almıştım. Şimdi bilgisayarda localde kurulu arasıra kendi bilgisayarımdan bakıyorum projeme. İyi de uğraşmıştım.
Archive.org sağolsun, 2011 deki hali.

Kuantum Koçları

Son zamanlarda kültür mantarı gibi artan kuantum koçları hakkında bol bol yazacağım. Bunlar ne yer, ne içer, nasıl yaşar?

Daha doğrusu öncelikle ne okurlar. Elbette migroslarda satılan Secret kitabı ile bu yola baş koymasa da burnunu sokan kuantum koçlarının ortak özelliği lise fiziğini bile bilmiyor oluşlarıdır.

Tanıdığım bir yaşam koçu vardı. Akşam hava kararmadan evde olması gerekiyordu kızın. Ailesi akşamları dışarda kalmasına izin vermiyordu.

Kızın durumu başlı başına zaten başarısızlık hikayesiydi. Sen daha kendi hayatının koçu olamamışsın ama başkasına yaşamayı öğreteceksin.